Monday, January 10, 2011

Baca Sampai Lebam Yee..

Jangan pecah perut dah la...

Tv2

Lawak antara dua orang sahabat
..lokasi: mana-mana sahaja...

·     SI mON: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut?

mEE CUL: Sebab semalam semasa aku tengah minum,lembu tu terajang aku. 
Nasib baik tak mati.

·     SI mON: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu?

 mEE CUL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. 
Kata kedai 2 Ringgit.


·        SI mON: Kau kata binatang peliharaan kau mati lemas? 
Mana kau tau dia mati lemas?

mEE CUL: Sebab aku bela ikan emas. 
Aku jumpa ia mati dalam air!

·        SI mON: Semalam aku nampak hantu!
mEE CUL: Uih! kau terkejut tak?
·        SI mON: Taklah.... hantu tu yang terkejut tengok aku.
mEE CUL: Mana kau tahu?
SI mON: Aku tengok muka dia pucat semacam jer....


·        SI mON: Aku tengok kau beberapa hari ini "candle light dinner" dengan bini kau,mesti dia suka.

mEE CUL: Dia marahlah. Aku lupa nak bayar bil elektrik, 
api rumah aku dah kena potong!

    SI mON: Aku ada AIDS? mana ada...
 mEE CUL: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni ada aids. 

Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada AIDS,
 kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah tahu...

·        SI mON: Dah dua kali perompak yang sama datang merompak kedai kita.
mEE CUL: Tu lah aku dah cakap kat kau,jangan pasang signboard "SILA DATANG LAGI".

….hehe…kelakar la diorg dua ne..huhu…

Tv3


LaWak BaPa
Man: Bapa aku hebat. Dia polis. Semua orang takut ngan dia.

Ali: Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
Man: Wow! Bapa kau keja apa?
Ali: Tukang gunting rambut.


LaWaK Bi
Ayah: Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer...! Apasal hah?
Anak: Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyak kat bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila giliran adik jer, bintang dah abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.


LawAk Sudu
Doktor: Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
Pesakit: Eh! tak boleh la doktor.
Doktor: Kenapa?
Pesakit: Rumah saya ada dua sudu jer


LaWak mAyat
Cikgu: Hasan,sambungkan 2 ayat ini menjadi satu. 'Ali menaiki basikal ke sekolah. Ali ternampak mayat.'
Hasan: Ali ternampak mayat menaiki basikal ke sekolah


LawAk TirU
Cikgu: Encik,anak awak didapati meniru Ali dalam exam.
Bapa: Apa bukti awak?
Cikgu: Encik tengok soalan nombor 4 nie. Siapakah menemui Pulau Pinang? Seman tulis "Saya tak tahu"dan anak encik tulis "Kalau engkau tak tahu, aku lagi la tak tahu".

ngee..kih2..=___=...sedikit coretan utk minggu ni..
jgn stress stdy sgt tu..berhibur2 juga kep...
insya-Allah Mumtazan baahiran..3la kulli hal..bittaufiq wannajah
-S2N-

No comments:

Post a Comment

orang gembira!