Tuesday, March 29, 2011

Coretan.Hati.

REZEKI,REZEKI,REZEKI

Assalamualaikum warahamatullah wabarakatuh.

Pertama sekali,syukur Alhamdulillah atas segala nikmat2 yg DIA kurniakan kpd kita semua. Nikmat2 yg kita sendiri pun tidak mampu nak menghitungnya. Namun begitu,kita tetap dituntut bersyukur ke atas nikmat2 yg Allah berikan.

Alhamdulillah juga, walaupun gamaah masih tidak menyediakan makanan tengahhari, anak2 JPA telah berbesar hati perut membelanja semua pelajar GroupC makan tengahhari di Restoran 5 Bintang HadraMaut hari ini. ^_^

Ini adalah kali kedua pelajar2 yg telah mendapat tajaan/pinjaman membelanja kelas. Kalau sebelum ini,anak2 YT dah belanja makan kat Dahab,kali ini anak2 JPA belanja kat HadraMaut pulak. Alhamdulillah,murah rezeki saya kita semua.

Semasa kelas Metabolism, sudah kedengaran melodi keroncong perut kosong rakan2 yg lain (esp perut Anep backup). Sanggup mengikat perut semata-mata nak lunch kt HadraMaut. Usai kelas Metabolism,pelajar2 bergegas utk solat Zuhur berjemaah di masjid gamaah. Siap solat terus berlari menuju HadraMaut. Lapar !

Majlis jamuan yg diadakan secara simple dan ringkas ini dipengerusikan Abg Mad. Seterusnya ucapan aluan oleh Ketua GroupC diikuti ucapan drpd wakil anak2 JPA, akhi Hidayat bagi ikhwah dan ukhti Ain bagi pihak akhawat.Terima kasih kpd penaja makan kami !

Makanan2 yg sungguh menyelerakan ! Nasi panjang pendek dan ayam rubu` sudah cukup menggemukkan mengenyangkan kami semua. Ditambah kek2 aiskrim yg sedap dan syok,keropok2 dan air bikarbonat,kelaparan kami hilang ! Ada yg sampai dua tiga kali tambah nasi. Berbaloi juga tidak bersarapan pagi tadi. Gelak tawa dan usik-mengusik menghiasi majlis kami.  Sungguh indah !

Majlis berjalan dengan lancar. Kami semua pun dah bulat kenyang. Maka,tamatlah majlis dengan jayanya,syukur. Sesi bergambar dengan peminat mengakhiri majlis tadi.  InsyaAllah gambar2 mangsa yg diambil tadi akan diupload ke blog secepat mungkin. Sabor je lah.

Sungguh, saya sangat bersyukur dapat mengenal dan bersama sahabat sahabiah sekalian. Majlis2 sebegini diharapkan dpt mengeratkan ukhuwwah kita semua,selain ianya akan menjadi kenangan manis di kemudian hari. Memetik kata2 ukhti Ain td,semoga setiap butir nasi yg dimakan oleh kami semua akan memberi ganjaran pahala kpd penaja2 makan tengahhari kami,amiin.

Akhir kata, terima kasih kepada semua yg telah terlibat secara langsung dan tidak langsung. Kepada yg tidak dapat hadir tadi, korang bolehlah berbincang untuk membelanja kami lain kali.hahaha.!

Terima kasih daun keladi,kalau boleh belanja lagi.

Doakan kita semua mendapat mumtaz final exam 2nd Year nanti,insyaAllah.

Selamat belajar !!


~Amir Ismail~





2 comments:

  1. like this post~

    smg Allah merahmati persahabatan kita semua dunia akhirat~

    petikan kata2 hikmah Saidina Ali :

    hasil drpd sifat redha dengan apa yang ad ialah kerehatan manakala hasil drpd sifat merendah diri ialah ikatan kasih sayang..

    ReplyDelete

orang gembira!